Pictură
Cercul de Pictură
Cursurile Cercului de pictură sunt organizate în sistem de alternare între lecțiile cu tematică și tehnică la alegere și lecțiile de predare (dezbatere și aprofundare a tematicii școlare).
La cursuri participă copii cu vârste cuprinse între 5 și 18 ani.
Temele esențiale și constante sunt următoarele:
- Elemente de limbaj plastic (punct, linnie, valoare, culoare, compoziție-figurativă și abstractă);
- Studiu după natură;
- Teoria culorilor:
- Cercul cromatic:
- Degradarea culorilor – tonurile și nuanțele;
- Contrastele cromatice – Contrastul culorilor în sine,
- Contrastul tonal (închis-deschis), Contrastul complementar;
- Tehnici de pictură: Pictura pe sticlă;
- Noțiuni de grafică: Desenul în tuș cu peniță; Ilustrația grafică.
Materiale de pictură: – creioane colorate acuarelă, acuarele, culori tempera, pasteluri și cerapasteluri.
Activitatea desfășurată cu elevii este completată de participări la numeroase expoziții și concursuri municipale, naționale, internaționale și la festivaluri unde suntem invitați în fiecare an.
ARGUMENT
- Activitatea din cadrul Cercului de Pictură urmărește cu precădere cultivarea sensibilității, a creativității și a respectului față de artă și de actul artistic.
- Se pune accentul pe dezvoltarea gândirii inovatoare, a imaginației, a exprimării artistice libere și creative, pentru a contribui astfel la extinderea posibilităților copiilor de comunicare cu ajutorul imaginii.
- Abilitățile, achizițiile și deprinderile dobândite pe parcursul activităților desfășurate în cadrul Cercului de Pictură, se dovedesc utile atât în studiul celorlalte discipline, cât și în viața socială.
- Cultivarea simțului estetic și a bunului gust, elemente ce asigură premisele unei dezvoltări spirituale elevate, reprezintă de asemenea un scop al activității cercului.
- O caracteristică specifică Cercului de Pictură este aceea că se lucrează cu grupe relativ eterogene de vârstă, ceea ce necesită strategii didactice variate și adecvate particularităților de vârstă ale elevilor, intereselor fiecărui elev, aceasta presupunând o personalizare a demersului didactic, prin implicarea activă, creativă și individualizată a profesorului.
- La nivel strict disciplinar, elevii învață și se familiarizează cu : instrumentele specifice de lucru, elementele de limbaj plastic, teoria culorilor, tehnici grafice și picturale, noțiuni de istoria artei.
- Subiectele propuse spre reprezentare sunt alese din domenii disciplinare variate – literatură, istorie, geografie, botanică, zoologie, astronomie – pentru a le transmite sau fixa cunoștințe, pentru a-i încuraja să-și formeze o cultură generală solidă, pentru a le insufla / educa plăcerea studiului, a cunoașterii, a raportării permanente la lumea înconjurătoare.
- Participarea la numeroase concursuri îi mobilizează, le educă răbdarea, perseverența, seriozitatea și, atunci când nu sunt laureați, învață că important e să participi, chiar dacă nu câștigi.
- Atitudinea receptivă, cooperantă, creativă pe care și-o formează, atmosfera relaxată dar activă, de emulație imaginativă în care își desfășoară activitatea, le formează caracterul, le înlătură inhibițiile, temerile, le conferă curaj și siguranță în exprimare și comunicare, toate aceste achiziții regăsindu-se în rezultatele lor școlare și în comportamentul lor de fiecare zi.
Concursul Primăvara Copiilor
Felicitări tuturor copiilor expozanti!
Din 14 Mai, timp de o lună, lucrările copiilor Clubului nostru, sunt prezente la a XXIX-a ediție a expoziției internaționale “MICUL PRINȚ”, unde puteți admira lucrările copiilor alături de cele ale artiștilor profesionişti.

































